Het uitdragen van Quality mindset en Testautomatiseringskennis Informatievoorziening (IV) breed. Het presenteren/uitdragen van de GTO dienstverlening aan het IV management
Facilitator / trekker van de Community of Practice
Facilitator / trekker van de Community of Interest.
De vertaling van architectuurproducten naar implementatieproducten, in de vorm van voorschriften, richtlijnen, tutorials en voorbeeld code/applicaties op testautomatiseringsgebied.
Onderzoeken van testautomatiseringstechnieken, nieuwe practices en de toepasbaarheid daarvan binnen de Belastingdienst-IV. Inspelen op technologische, innovatieve IV-ontwikkelingen op testautomatiseringsgebied.
Ontwikkelen van generieke componenten die IV breed in bestaande testautomatiseringsframeworks gebruikt kunnen worden. Kennis uitdragen in de vorm van documentatie, presentaties, workshops en coaching aan testers/testautomatiseerders. 1e-lijns ondersteuning voor de IV-keten via een online servicedesk
Organiseren van draagvlak bij en samenwerking met stakeholders
Ondersteuning bij migraties naar andere frameworks
Behartigen van belangen van testautomatisering gerelateerde zaken bij ontwikkeling van nieuwe componenten.
Behandelen van klantvragen in de vorm van hands-on of advies op testautomatiseringsgebied.
Consultancy door advies, analyseren(vraagstukken/problemen) of mee ontwikkelen (ontwerpen, testen en programmeren) bij het inzetten van bestaande en nieuwe testautomatisering producten/componenten over klantdomeinen en/of IV-programma’s heen of over meerdere platformen.
Bij het team geautomatiseerd testen ondersteuning (GTO) hebben wij ruimte voor een gedreven Testautomatiseringsconsultant. Je werkt mee aan het “volwassener” worden van Testautomatisering (TA) binnen de IV-keten. Tegelijk kun je ook prima de brug slaan naar concrete implementaties en praktische adviezen aan klanten. Je opereert in een complex speelveld met veel stakeholders en uiteenlopende belangen. Ook werk je nauw samen met andere teams binnen de afdeling.
Als interne consultant moet je boven de materie staan en dit kunnen uitdragen aan teams. Daarnaast bied je teams en individuele medewerkers een menu aan diensten aan dat varieert van directe ondersteuning, ontwikkelen en onderhouden van generieke componenten, het delen van kennis tot het onderhouden van een ServiceDesk voor TA-gerelateerde vragen. Het doel is dat teams TA zelfstandig kunnen oppakken, ontwikkelen en onderhouden.