Opdrachtbeschrijving
De medewerker zal zich moeten gaan bemoeien met het technische beheer van alle satelliet telefoons bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Dit behelst zowel de technische ondersteuning, oplossen van incidenten, uitleveren van nieuwe items maar ook het contact richting leverancier onderhouden en de contacten richting het Ministerie (zowel Departement als de Ambassades). Engels taal vaardig is een vereiste.
Achtergrond opdracht
Het team Unified Communications is een team van totaal zo'n 40 medewerkers. Binnen het team zijn er verschillende diciplines: Vaste telefonie, mobiele abonnementen beheer, Outlook / Exchange, portofonie en sateliet telefonie. De huidige medewerker die de beschreven werkzaamheden uitvoert is voor langere tijd uitgevallen.
Organisatorische context en cultuur
Wij zijn SSC-ICT, het Shared Service Centrum ICT van en voor het rijk, onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. We zijn een van de grootste fullservice ICT-dienstverleners binnen het rijk en servicen de gehele rijksdienst met onder meer rijksbrede IT-services. Ons shared service centrum ondersteunt meer dan 50.000 werkplekken en mobiele devices in Nederland en op 160 ambassadeposten over de gehele wereld. Daarnaast beheren en ontwikkelen we ruim 1000 applicaties, verzorgen housing en hosting in het state of the art overheidsdatacenter (ODC), bieden ITdiensten met extra hoge beveiligingsniveaus en voeren jaarlijks zo’n 260 ICT-projecten uit, waaronder internationale evenementen als het EUvoorzitterschap. Zo zorgen we dat ambtenaren hun belangrijke werk in dienst van de samenleving altijd, overal en veilig kunnen doen